Reviews Overview
The best review categories for Discount Power are their plans and pricing, rated at 2.3 out of 5, and the order experience, rated at 2.3 of 5.
5 Stars
10%
 
4 Stars
5%
 
3 Stars
7%
 
2 Stars
16%
 
1 Stars
62%
 

Recent Good Review from Carleda

Website is always dysfunctioning
I like the electricity company it stays decent for the most part but their website is never functioning properly I'm always having problems making a payment online it never fails and it's quite irritating now
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Carleda from Fort Worth, TX on July 12th, 2021
We're pleased to hear that you're enjoying Discount Power but we are sorry that you are experiencing issues with our website. Thanks so much for leaving us a review and sharing your experience.
— Discount Power


Our Analysis of Discount Power

Community Outreach
0.0 / 5
Community Outreach looks at a provider's involvement in its community and giving back. This score includes carbon footprint involvements, charity programs for customers, charity involvement, employee engagement programs and volunteering.
Complaint Resolution
0.0 / 5
Complaint Resolution looks at how a provider responds to customers' concerns and find solutions to their problems. This score is tied to customer service complaint surveys, responsiveness, handle times, linguistic options, and cost to serve.
Innovation
0.0 / 5
Innovation looks at new products, environmental and industry advancement, and market leadership. This score includes involvement in improving the environment, providing tools for customers to be more efficient and reduce overall cost of energy and consumption (ie: smart thermostats and other home products, usage emails and summaries, solar partnerships, etc)
Market Perception
0.0 / 5
Market Perception is an average score from other market scores and resources such as the Better Business Bureau, Public Utility Commission of Texas, and other 3rd party surveys.
Plans & Products
0.0 / 5
We looked at providers' product mix, types of plans, accessibility and incentives. This score is based on a review of non-traditional products, tiered pricing, green plans, and prepay options. It is also based on accessibility by measuring deposit options, payment amounts, credit requirements, base charges and monthly recurring charges, and finally incentives; gift cards, bill credits and customer rewards.
Rewards
0.0 / 5
Rewards looks at the type of incentives the provider offers its customers to keep them satisfied and engaged with their energy company. This score includes rewards offered, such as gift cards, bill-credits, free power, renewal products and refer-a-friends programs.


Most Recent 5 Star Reviews

9 Customer Reviews Written Overall

Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend
After 12 months of service. Zero issues. Great prices all year.
I used GeekYourRate. com and found Discount Power as one of my top choices. Part way through the year they it sounded like they were bought out by Pennywise Power. After about 5 months of this it went back to Discount Power. Then entire 12 months I received great rates. Cheapest year I spent on electric in over 5 years. 100% renewable wind energy. I have no complaints and would do it again.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

1 Year Later... Here's My Review from Lake Dallas, TX on May 17th, 2019
Glad we couple help! We're if you need us.
— Discount Power
Discount Power Review
I had this company for a year and was very satisfied with their service that I signed up for another 3 years. Great service.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Evelyn from Richmond, TX on June 5th, 2018
18-month customer--very satisfied!
Our home is 1500 SF and it's only 2 years old. My husband and I set the thermostat at 72 in the summers and 68 in the winters. Our bills with Discount Power are the lowest in our subdivision and average about $55-$60/month. The one from this month was only $37. I'm not sure what the issue everyone is having, but our experience has been excellent with Discount Power. We enjoy our fixed rates and no additional surcharges like the other electric providers. Thank you, Discount Power!
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Florence from Abilene, TX on May 15th, 2018
Great Company
I have been with them for almost two years. The plan price was great. I appreciate the fact that their billing is straightforward and dependable. (The company that I had before them did their billing at odd times so it was difficult to tell if the bill was too high or not.)
Would recommend Discount Power to everyone.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Satisfied Customer from Houston, TX on September 8th, 2017
2nd Renewal-Great $$
Renewed with Discount for the 2nd time. The rates were the lowest when I signed up 2 years ago and they've offered me virtually the same renewal rate 2 years in a row. Both renewal offers have been significantly less than what is on the current market for other providers. Sign up was simple and I have never had a need to contact Discount for anything in the 2 plus years of service. Would highly recommend Discount Power.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

TC from Houston, TX on May 22nd, 2017
It seems to me that satisfied customers are underrepresented here
I've been with Discount Power for over a year and have had an excellent experience. Great low price, great customer service, no extra fees on my bill, bank account debited for the correct amount on the 20th of every month like clockwork. Absolutely no complaints.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Peter from Houston on June 3rd, 2016
Discount Power is GREAT !!
I signed up for the 2 year Discount Power saver - no gimmicks option with a $ .0681 per kwh fixed rate charge. which included Oncor delivery charges, in January 2016. I cancelled a contract with Reliant that was averaging 12 cents per kwh overall including Oncor and paid a cancellation fee to boot. I also signed up for direct billing to my credit card each month to avoid paying more and to eliminate any/all contingencies such as late payments etc. To date thru 5/1/16 I have saved over $230 bucks over what I would have paid Reliant and I'm under contract for 2 full years so I expect to save close to $2000 or more thru the contract period especially when it gets hot and usage is 1500kwhs or more. I CHALLENGE anyone to find a cheaper fixed rate anywhere. Do your homework thru powertochoose.org and check out the savings, BUT read the fine print. Get a FIXED no gimmicks rate that applies to any/all usage hours so you are not blindsided. . Pay your bill on time and avoid costly charges. I read all these negative reviews and they do Discount Power a disservice. My experience has been absolutely fantastic and I save , save and save.......I could not be happier. Feel free to contact me and discuss !!
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Wally Dering from Bedford on May 4th, 2016
No Problems at All - Great Rate - Perfect Service
I just renewed with Discount Power and got $0.0794 / kwh for 24 months fixed. I have been with Discount Power for 1 year. When I originally signed up I was concerned with the negative reviews regarding customer service. I went ahead anyway, and carefully followed all of the rules for signup, including sending in their CC authorization form. I have had NO PROBLEMS since signup. Every month they email my bill well in advance of the CC auto-payment, giving me time to question any charges. NO PROBLEMS. RATES AND CHARGES AS CONTRACTED. So it looks to me like folks who can't understand or don't care to follow contract terms probably just shouldn't sign contracts - or write reviews.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

L. Carpenter from Katy on January 26th, 2016
High Five to Discount Power!
High five to Discount Power! No hidden service charges or fixed charges to pad your bill. The effective price you pay per kilowatt is the same regardless of your level of usage. I am paying less now per kilowatt than I have over the past eight years. 16% less than Spark. 17% less than Frontier. 15% less than Reliant. 9% less than Tri-Eagle. 13% less than Startex.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Mark Wagner from Houston on September 8th, 2015



Most Recent 4 Star Reviews

4 Customer Reviews Written Overall

Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend
Good prices for new customers. Long contract terms available. Renewal offers aren't very attractive.
Signed up with Discount Power on a two year contract via Power To Choose. Sign up was easy and pricing worked out to be very cheap, around 7.5 cents/KwH on average over a year including TDSP charges, based on my typical usage patterns. They offer flat rate plans and tiered usage plans. If you go with a tiered plan, make very sure you know how the formula works and what your estimated costs are going to be based on past usage. Make sure to use the auto bill pay and keep your payment information up to date.

No problems with billing or anything else during the 24 months I had them. Until renewal time, I had no need to contact customer service.

When renewal time got close they sent me a reminder email with links to their renewal offers. Those offers were not competitive with others on Power To Choose. They still had very attractive plans available to new customers but those were not available to me. I ended up switching to another provider at the end of my contract due to this, but would consider going back to Discount Power in the future if I'm eligible for the new customer plans again.

I like that they have 24 and 36 month contracts. If you get a good deal that gets the price locked in for a long time.

Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Good Prices For New Customers. Long Contract Terms Available. Renewal Offers Aren't Very Attractive. from Round Rock, TX on March 1st, 2018
Good service and good price
I have had Discount Power for one year now. Never had any problems. I saved $330 this year over my previous year with TXU.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

GW from Plano on February 24th, 2016
Pleased with Discount Power after new ownership
I started using Discount in May following the change of ownership in March. I've been very pleased. Initially my auto billing had a hiccup, but I found customer service to be fast and helpful.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Thomas from Round Rock on August 28th, 2014
Improved Customer Service
At first I was hesitant to call Discount Power due to the experience I had with them in 2011. However, after holding on the phone for an hour to speak to an Apna Energy agent, I figured I owed them a second chance. I was shocked to find that I got to speak to a representative immediately who later informed me that the management had just changed. The representative was friendly, informative, and knowledgeable about all the questions/concerns I had. He set up my account rapidly, and I was off the phone within 20 minutes!

I am big about customer service and that is something Discount Power has tremendously improved on in the past two years. I would definitely recommend them now after their management change !!!
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Mehwish Ali from Cypress on July 29th, 2013



Most Recent 3 Star Reviews

6 Customer Reviews Written Overall

Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend
Website is always dysfunctioning
I like the electricity company it stays decent for the most part but their website is never functioning properly I'm always having problems making a payment online it never fails and it's quite irritating now
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Carleda from Fort Worth, TX on July 12th, 2021
We're pleased to hear that you're enjoying Discount Power but we are sorry that you are experiencing issues with our website. Thanks so much for leaving us a review and sharing your experience.
— Discount Power
When Contract is Up - Switch Providers
The prices are fine for new customers. When the contract is up switch providers. My renewal offer was higher than my current offer. I called to see if a better renewal offer could be given seeing as more competitive offers were available (at nearly half the rate) at other companies. I spoke with a monotone sounding agent who did not seem interested in retaining me. I signed up with a new company in a matter of a half hour and called Discount Power back to let them know I would be leaving when my contract was up. The agent did not seem concerned. Moral of the story, it is business. Know the game. When your contract is up be ready to switch to the next best "new customer" offering by another electricity provider. I am now going from around 9 cents per kWh plus the $5 per month to pay the bill fee to a flat around 5 cents per kWh (without the $5 to pay the bill fee). Nice.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Power Game from Houston on December 25th, 2016
Works for me
This is my 4th electricity provider. At this point, I'm just looking for the cheapest provider. All providers have lots of fine print making it not easy to comparison shop, even among different plans from the same provider. However, switching is easy. They took my order, there was no disruption in service, you have to sign up for auto bill pay in order to not get charged the extra service fee (which they tell you when you sign up.) 3 months later, no issues, just the lowest power bills I've ever experienced. Discount Power is a no frills operation. No weekly emails reporting your usage. The website is primitive. I have not had to contact customer service. But if all you care about is low cost power, this is the place.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

ScottW from Houston on October 12th, 2016
Excellent rates...poor billing management, worst customer service
Even though they offer very attractive and competitive rates, their billing management needs a lot of improvement as well as their customer service section.
You have to be clever and carefully check your bill every month. I had two bad experiences, the first one regarding charges not disclosed in the bill and the most recent involved my Lite-Up discount. Discount Power did not apply this discount even though I got them proof of my certification. After clarifying this issue, they got me a credit but they did not apologize for their mistakes.
Basically they just do billing, representatives do not know their product/services, so you can't expect much from them at the time of resolving issues.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Maurice from Harlingen on July 24th, 2016
Read before you get into it.
Signed up for something called Prime Product didn't really read what I was getting into apparently had to user more than 1000 to get $65 and the 3.5 cent avg. what a rip off. called them was able to get another plan for 8.14 no matter what i use. Which is still saving but no what i expected
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Gabriel Munoz from Houston on February 11th, 2016
DIDNT WANT TO TRY IT, BUT GAVE IT A TRY
I had received several calls from this company Discount Power. Told them i was not interested in every single call. But when i spoke with one of their representatives, Joe he was a very well educated person with vast knowledge and passion in his job and showed me that what they actually wanted to do was just help me out with my light bill and reduce my bill to help me start saving money. He informed me of how the discount works and all the terms and procedures in order to get my discount applied Only thing i didn't appreciate was the noise in the background but after i got my discount applied i was a bit nervous of the following months and the electric bill. But it has been my 5th month now, and i am still paying under the duquesne rate.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

CHRISTOPHER from Aliquippa on November 19th, 2014



Most Recent 2 Star Reviews

14 Customer Reviews Written Overall


Read All 2 Star Reviews

Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend
When are lights coming on
I paid a deposit 3 days ago and still dont have lights their employees are writing the reviews do not use this company didnt want to give them not 1 star but 0 only way I could leave a review
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Anice from Spring, TX on July 8th, 2021
Thank you for your feedback. We would like to learn more about your experience and see if there's anything we can do to help. Please send us an email at feedback@discountpowertx.com with your account #, REF #2002 and additional information.
— Discount Power
Unauthorized Payments
My bill was not due until the 7th of June and I am not enrolled in automatic payments. However, that didnt stop this company from taking money from my account without my authorization. Of course they did it on a holiday so there is no one for me to speak to about correcting this until the next day. Prices are competitive, but not when they decide to encroach on my finances.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

James M. from Mesquite, TX on May 31st, 2021
We're sorry that you've had an unpleasant experience with Discount Power. Please email us at feedback@discountpowertx.com with your account #, REF #1272 and additional information if you would like to discuss this issue further.
— Discount Power
Horrible customer service
Spoke to a customer service supervisor named Ismail today. Ismail raises his voice and questions me back on the energy charge on my EFL. I was with Windrose Energy and they sold my plan over to DiscountPower and it was immediately night and day between the two companies. I thought a with a title of Customer Service Supervisor, they are supposed to know how to explain to the consumer in a calm and clear manner, so that the consumer can understand the bill. Well, not today. Today was the first time I called DiscountPower and it will be the last. I don't intend to call again unless I have to. I will definitely switch to a new utility provider when this contract is over. DiscountPower deserves a 'F' in the customer service rating. Hopefully this review helps some other people out there.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

NV from Sugar Land, TX on August 12th, 2020
We're sorry that you are not happy with your experience with Discount Power. Please send us an email at feedback@discountpowertx.com with your account # and additional information.
— Discount Power
4 days and no electricity
I had submitted my id when i asked to simply switch over my services to my new adress they said it will take up to 48 hours, it has been 4 days already and still nothing and when i call they jus keep saying oh give it a little more time it should come on, still nothing. Was told to wait until 4 if not call back and they close at 5 do ive got 1 hour to get this figured out if not itll be another day without power, but when they need a payment they are all up on you trying to collect but when it comes to services not working theyre so quick to get you off the phone by saying oh just wait it out
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Martin Solorio from Crosby, TX on December 9th, 2019
Thank you for your feedback. We would like to learn more about your experience and see if there's anything we can do to help. Please send us an email at feedback@discountpowertx.com with your account #, REF #1254 and additional information.
— Discount Power
Shady
When shifting from Discount to PennyWise and back to Discount, rate changed even though was pledged it would stay the same. When I contacted Customer Service was told they had lost those records. Lying or sloppy, either was it's unprofessional. Finally get it rectified after about three months. Finished out the term of contract but did not renew.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Marc from Krum, TX on August 1st, 2019
Hi Marc,
We appreciate you providing this feedback. We apologize for your negative experience. We will be happy to look in to your account. Please email us at feedback@discountpowertx.com with your account number and a good phone number to reach you at and we will be happy to further assist you.
— Discount Power
Poor Customer Care: Shut off power without notice or communication
Discount power cut off my power. I could not figure out why since I schedule my payments on auto pay. I checked my emails. The most recent email was from 2 days before telling me my bill was due May 2nd (2 weeks away). There was no indication that my account was in peril. I went online to my account and there was no autopay set up. Okay, no problem, my bill wasn't due for 2 weeks. I called them and never talked to a real person but the automated system confirmed that my bill was due May 2nd. And then they mentioned that I had an overdue amount of $120. I never received any communication concerning an overdue amount. I paid the amount through the automated system. Interesting though is that they only charged me for the amount of $280 due on May 2nd. It was a mystery I didn't care to solve. It was poor customer care and poor customer service. I promptly hung up the phone and switched to a provider I've used in the past. Their rates may be a few cents higher but their customer service is rock solid.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Texas_woman70 from Dallas, TX on April 24th, 2019
Billing and Account Manager Errors
I signed up a 18 months power contract with Discount Power in September 2018 with auto pay in my account. I received my first bill in October and the payment due date was on Oct. 29, 2018. I received a payment confirmation e-mail on Oct. 29, 2018 from Discount Power stated that they have received my payment on that date. Today, October 31, 2018, I received a disconnection e-mail from Discount Power to state that my account was past due. I called the customer service right away and they admitted that it was a communication error by them. The representative told me they would correct this error. From now on, I will really need to pay attention to the billing. I will make sure that they will not charge extra to my account.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

C.K. from Sugar Land, TX on October 31st, 2018
Poor Bill Processing / Customer Service
Just transferred to Discount Power. Process was easy, but it took a while to get my first statement. First payment made from online banking on 9/22; due date was 9/29. Discount Power is not capable of electronic payments, so credit union sent a paper check - no different than how other non-electronic accounts are handled. Received disconnect notice on 10/2 BY EMAIL. Called Discount's customer service, who stated that they only email notices. She was very terse, bordering on rude. Said to give it a few more days to allow the payment to post. Credit union verified that the check was sent, but that the check was never cashed or returned. Received a mail notice of power disconnect on 10/5. Again contacted customer service, and again got a person who obviously would rather be doing something else. The check still had not been posted, so I ended up paying by credit card over the phone. She - like the previous agent - stated that Discount Power recommends to not use online banking, and that it could take up to 12 days for them to post a paper check. They tried everything to get me to add my checking account or credit card information to the Discount Power customer portal for my account, but after this first experience right out of the box, I do not trust them, and do not want them in charge of my account information. If I continue to have payment issues with this company, I will file with the PUC, and have my account nullified and move my business elsewhere, to a company who has some idea of what customer service should be. I fear that Discount Power's statement process does not allow time for manual check payment by the due date, thereby ensuring that they can charge additional late fees to customers.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Customer from Frisco, TX on October 6th, 2017
Beware of outrageous late fees
If you are late with your payment by even a day, you will get hit with two charges: late fee and disconnect fee amounting to over $50. Even if it's their fault when the website malfunctions and bills are not being emailed to customers as expected. So if you are one of those people who is always on top of your bills or if you are willing to let them take money out of your account automatically, you will be ok. Otherwise, look elsewhere or risk loosing all those savings you are hoping to get by signing up with this company.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

A from Houston, TX on August 25th, 2017
Terrible Billing and Account Management
I have excellent credit scores (in the 800s) and always pay my bills before they are due. I received a Delinquency and Disconnect Notice from Discount Power on 5 days AFTER they deposited my check. I have back records that prove they received my check and and deposited it before the payment was due, yet I still received a delinquency / discount notice. When I called customer service that could not confirm receipt of the check...all they could tell me was that I have until the 5th of the next month before being disconnected and to check back before that time to see if they can verify my check has been deposited. This is nuts!
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Highly Dissapointed from Houston, TX on August 23rd, 2017


Most Recent 1 Star Reviews

53 Customer Reviews Written Overall


Read All 1 Star Reviews

Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend
Took my deposit and still dont have lights
This company has given me the run around for 3 days and I still dont have lights must have their employees to write the reviews because the only way to write this was to give a star they dont deserve
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Brooks from Spring, TX on July 8th, 2021
We're sorry that you are not happy with your experience with Discount Power, Brooks. Please send us an email at feedback@discountpowertx.com with your account #, REF #2001 and additional information.
— Discount Power
Neglect Loyal Customers
We are with Discount Power and really regretting it. We have been without power since 2:30 Sunday morning February 14th. It is now Tuesday the 16th at 5pm and still no power. We have not heard a word from Discount Power and have no idea when or if our power will return. They are obviously not fighting for their Customers with ERCOT because Discount Power Customers are getting the brunt of the curtailments. Still zero communication. What a terrible way to treat loyal Customers.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Brad Orr from Texas City, TX on February 16th, 2021
We're sorry that you are not happy with your experience with Discount Power, Brad. Please send us an email at feedback@discountpowertx.com with your account #, REF #1267 and additional information.
— Discount Power
Terrible experience
I used Discount Power as electric provider, but because of high bills I switched to another. After I disconnected the service my credit card was charged for final bill $37.89 from unknown business, which is U.S. Retailers LLC. Unauthorized charges has been rejected and fined $25 for wrong transation.
Even after I filed complain to BBB about unauthorized charges, the U.S. Retailers LLC charged my credit card 3 more times. My bank charged them $25 for each unauthorized charge, which is total $100. The Discount Power responded 'satisfactorily closed', but filed case to collection agency after that.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Anonymous from Round Rock, TX on January 23rd, 2021
We're sorry that you've had an unpleasant experience with Discount Power. Please email us at feedback@discountpowertx.com with your account #, REF #1262 and additional information if you would like to discuss this issue further.
— Discount Power
Awful systems, awful transfer, awful experience
My account with Discount Power was short, one month. My account was 'sold' to them just as my contract with another provider was ending.
Conveniently, neither Discount Power nor the other provider found it important to tell me this. Once I'm up and running with my new provider, I received a letter from Discount Power that tells me I owe them for DOUBLE what I normally pay a month in electricity usage. Remember, I don't know who Discount Power is, I never signed on with them, or know they 'owned' my account.
The Customer Service reps could care less about the fact that 1) I don't know who you are and I've never signed any agreement with you, 2) why my bill is DOUBLE what it historically is for that month.
I argued that during the transfer of accounts something must have happened for my usage to be almost exactly double what it historically is. Discount Power's suggestion? Send a tech to see if my meter is ok. My meter is fine, oddly enough my new provider and the prior provider had no issues with it, only (you guessed it), Discount Power.
The cherry on top of all this is that they never sent me a final bill for this one month of service (which I would have argued anyway), but sent my bill to a collection agency.
Truly, an awful company to do business with. Stay away.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Customer In Spring from on January 13th, 2021
Thank you for your feedback. We would like to learn more about your experience and see if there's anything we can do to help. Please send us an email at feedback@discountpowertx.com with your account #, REF #1258 and additional information.
— Discount Power
Cramming
DISCOUNT POWER/US RETAILERS LLC started sending me bills for service in the middle of a two year contract with Stream Energy. The Kw rate was grossly inflated. Complaint filed with PUC - buyer beware.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Papa Cap from Mansfield, TX on October 31st, 2020
We're sorry that you are not happy with your experience with Discount Power. Please send us an email at feedback@discountpowertx.com with your account # and additional information.
— Discount Power
Worst Electric Company
This is worst electric company on the planet! I was a customer of Windrose Energy (AMAZING company!) and then they switched me over to Discount Power. This is a joke. They havent billed me correctly since the switch. Windrose even evaluates my bills, confirmed the error, and spoke to them to resolve the issue. A month goes by where I got no notification of a bill due, so I thought they credited me the $135 for their error. Then all of a sudden, I get an email about a pst due amount and a notice about a scheduled disconnection! When I called them, the customer service reps I spoke to were completely u helpful and blamed me for their error! I finally spoke to one woman who understood my frustration and did everything in her power to help me. Besides her, the entire company is a f-ing joke! Go to Windrose Energy! You will not be disappointed!
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Danielle L from Dallas, TX on October 17th, 2020
Thank you for your feedback. We would like to learn more about your experience and see if there's anything we can do to help. Please send us an email at feedback@discountpowertx.com with your account #, REF #1245 and additional information.
— Discount Power
Overbilling
My account was transferred to Discount Power from another company. Received my first bills and found out they were charging me CenterPoint delivery charges which were included in my base rate with the other company. Contacted Discount Power and was told they would look into it and correct the issue and credit my account. Received my next bill with delivery charges again and not credit. Contacted them again and they will fix the problem and credit my account. Call to pay the last bill but did not want to pay the pass thru part of the bill and was told a disconnect order could be put in place ask to speak to her supervisor who put a hold on the overcharge until it could be corrected. After numerous calls and being told they were working on it I finally cancelled my service. Three working days later I received my credits to my account. The next day I received my final bill with early cancellation fee. When ask to talk to my account manager's supervisor was told twice he was out.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Tommy White from 776584 on October 12th, 2020
We're sorry that you are not happy with your experience with Discount Power. Please send us an email at feedback@discountpowertx.com with your account # and additional information.
— Discount Power
Was charged for 7 months after cancellation
I e-mailed them to cancel, they've charged me 7 months and never once tried to get in contact even after someone rented out the apartment
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Don't Do Business Here from Houston, TX on October 7th, 2020
Thanks for leaving your feedback. We are sorry to hear that you've had a negative experience with Discount Power.
— Discount Power
Didn't transfer service to my new address when I moved
1. My account with Windrose Energy was converted to Discount Power without advanced notice from either company. I found out about the transition before moving, when I called Windrose Energy to change my service to the new address. I was told to contact Discount Power.
2. I contacted Discount Power, and was assured that the transition from Windrose Energy to Discount Power would be seamless, and my service would transfer to my new address.
3. Discount Power did not terminate service at my old address on the planned date, and billed me for 8 extra days after the move-out date, until the account was force-canceled due to a new tenant beginning service at that address. This was the first email I ever received from Discount Power - I was never given a chance to create an online account.
4. Discount Power never initiated service at my new address, so my apartment complex is charging me a "vacant service fee" and 12 days of electricity at a very bad rate, until I became aware of Discount Power's failure and initiated service with another provider.
5. Discount Power was unhelpful via chat and phone when I tried to get the issue resolved. I was told if I wanted service at the new address, I would need to re-apply as a new customer, get a new credit check, etc., instead of the seamless transition I was promised.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Eric from Pflugerville, TX on August 16th, 2020
We're sorry that you are not happy with your experience with Discount Power. Please send us an email at feedback@discountpowertx.com with your account # and additional information.
— Discount Power
I have been taken advantage of. Overcharged
I have been overcharged for energy services. I have been a long-term customer & have been charged more than double market rates.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Mary G from Tomball, TX on August 6th, 2020
We're sorry that you are not happy with your experience with Discount Power. Please send us an email at feedback@discountpowertx.com with your account # and additional information.
— Discount Power


All Discount Power Electricity Plans

Plan Name
Company
/
Rating
Length
Price
Est Avg Bill
24 Month Fixed Rate
24 month
Fixed Rate
11.9¢ / kwh
at 1,000 kWh per bill
$119 est. avg. bill
Based on a yearly usage curve averaging 0 kWh per month
24 Month Fixed Rate
24 month
Fixed Rate
12.1¢ / kwh
at 1,000 kWh per bill
$127 est. avg. bill
Based on a yearly usage curve averaging 0 kWh per month
12 Month Fixed Rate
12 month
Fixed Rate
11.7¢ / kwh
at 1,000 kWh per bill
$117 est. avg. bill
Based on a yearly usage curve averaging 0 kWh per month
  • Flat, Reliable Rate
  • No Bill Surprises!
  • No Monthly Fee!