Reviews Overview
The best review categories for Bounce Energy are their plans and pricing, rated at 3.7 out of 5, and the order experience, rated at 3.7 of 5.
5 Stars
41%
 
4 Stars
23%
 
3 Stars
4%
 
2 Stars
6%
 
1 Stars
27%
 


Jump To

Recent Good Review from Tolliver

Awesome
I love Bounce Energy. I have had so many wonderful experiences with them. My bill has always been reasonable but I hate that they switched us over to Direct Energy. Since then, my bill has been outrageous like over $300. I never received a $300 when I was with Bounce Energy. Please come back Bounce Energy.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Tolliver from Watauga, TX on September 24th, 2019


Our Analysis of Bounce Energy

Rewards
5.0 / 5
Rewards looks at the type of incentives the provider offers its customers to keep them satisfied and engaged with their energy company. This score includes rewards offered, such as gift cards, bill-credits, free power, renewal products and refer-a-friends programs.
Community Outreach
4.0 / 5
Community Outreach looks at a provider's involvement in its community and giving back. This score includes carbon footprint involvements, charity programs for customers, charity involvement, employee engagement programs and volunteering.
Innovation
3.4 / 5
Innovation looks at new products, environmental and industry advancement, and market leadership. This score includes involvement in improving the environment, providing tools for customers to be more efficient and reduce overall cost of energy and consumption (ie: smart thermostats and other home products, usage emails and summaries, solar partnerships, etc)
Plans & Products
3.4 / 5
We looked at providers' product mix, types of plans, accessibility and incentives. This score is based on a review of non-traditional products, tiered pricing, green plans, and prepay options. It is also based on accessibility by measuring deposit options, payment amounts, credit requirements, base charges and monthly recurring charges, and finally incentives; gift cards, bill credits and customer rewards.
Complaint Resolution
2.5 / 5
Complaint Resolution looks at how a provider responds to customers' concerns and find solutions to their problems. This score is tied to customer service complaint surveys, responsiveness, handle times, linguistic options, and cost to serve.
Market Perception
1.1 / 5
Market Perception is an average score from other market scores and resources such as the Better Business Bureau, Public Utility Commission of Texas, and other 3rd party surveys.


Most Recent 5 Star Reviews

188 Customer Reviews Written Overall


Read All 5 Star Reviews

Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend
Awesome
I love Bounce Energy. I have had so many wonderful experiences with them. My bill has always been reasonable but I hate that they switched us over to Direct Energy. Since then, my bill has been outrageous like over $300. I never received a $300 when I was with Bounce Energy. Please come back Bounce Energy.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Tolliver from Watauga, TX on September 24th, 2019
Awesome company
Always a great experience all the way around
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Kayla from Rockport, TX on April 4th, 2019
Good Afternoon Kayla,

We appreciate you taking the time out of your day to provide an exceptional rating based on your experience with us. We are working diligently to improve processes within our company to ensure that we have consistently great customer satisfaction.
Please feel free to reach out to us via phone or Live Chat on our website with your full contact information should you ever need our assistance. Thanks and have a wonderful day!

-Marie
— Bounce Energy
Great service
The bill is fair on price yall the best for us thank u
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Pattia Secerst from Vernon, TX on April 2nd, 2019
Hi Pattia,

Thank you for taking the time to give us a great rating based on your experience with our company. We certainly value you as a customer and strive to provide exceptional customer service always.

-Marie
— Bounce Energy
Quick simple and easy
This was very simple no hassle, and billing is exactly as stated.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

867192 from Sherman, TX on November 24th, 2018
Thank you for taking the time to give us a wonderful rating based on your experience with our company. We certainly value you as a customer and look forward to servicing your future needs. Feel free to contact one of our live chat agents on our website should you have any questions or need our assistance. Thank you and have a delightful day!

-Marie
— Bounce Energy
Bounce is Terrific!
Best rates, great promotions, fair & honest & reliable. After three years, I have nothing negative to say.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

SandraP_DallasTX from University Park, TX on August 24th, 2018
Great Company
Very sastified
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Oscar from The Woodlands, TX on August 14th, 2018
Best Electric Company in Texas!
I've used multiple companies over the years and my experience with Bounce Energy has been nothing but exceptional. I've never had any issues with my service or billing and their customer service is always excellent! We are customers for life!
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Best Electric Company In Texas from Trophy Club, TX on August 14th, 2018
Satisfaction
I am happy with you.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Wgg from Rusk, TX on June 28th, 2018
We apologize for the delay in our response to your review, but we wanted to let you know that we really appreciate your willingness to tell others about your experiences with us and thank you for the 5 stars! We hope that we continue to serve you and the rest of our customers to the best of our ability, and if you ever have any questions please don't hesitate to call us! Thanks - Kate
— Bounce Energy
Bounce energy
Bounce Energy provides excellent customer service and an additional rewards program. I am saving a lot more since I have switched from my previous provider. Excellent savings with satisfactory customer service is greatly appreciated now more than ever.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Annaya South Indian from Webster, TX on May 27th, 2018
Thank you for leaving us such a wonderful review! We apologize that it has taken us this long to respond to you, but we wanted to let you know that it's greatly appreciated. Savings is definitely something we want all of our customers to experience! If you have any questions now or in the future in regards to your account, please give us a call and we would be happy to assist. Thanks -Kate
— Bounce Energy
Satisfied
Im a new customer to Bounce, but so far I am very happy with the service and the price!
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Vickie from Dallas, TX on April 26th, 2018
Welcome to the Bounce family! We appreciate that as a brand new customer, you were excited and wanted to tell others about your experience. We apologize it has taken us so long to respond to your review, but we are truly thankful for your 5-star rating! Should you have any questions about your account, please don't hesitate to reach out. Have a wonderful week - Kate
— Bounce Energy


Most Recent 4 Star Reviews

105 Customer Reviews Written Overall


Read All 4 Star Reviews

Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend
Great pricing..
Overall excellent service. Only issue is seeing the bill online, can never open the details only the current amount. I like the weekly updates. Other than that no problem.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Thumbs Up from The Woodlands, TX on November 8th, 2018
So far so good
Haven't encountered any problems so far.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Cc TX from Corpus Christi, TX on April 26th, 2018
Thank you for leaving us a review! We pride ourselves in offering a great product at competitive prices and are happy to see you are enjoying your service with us! I hope you have a wonderful day! -Paige
— Bounce Energy
Best provider for electricity in texas
One of the best electricity provider in texas. They have good plans whhich saves money. Excellent website to understand your bill. Most of all have superb rewards program.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Reaz from Wylie, TX on December 14th, 2017
Stop Looking - Get Bounce!
I have been using Bounce Energy for almost 2 years now. I was referred by a friend and it has been the best ever since. They offer excellent prices per k/w, and even offer rewards for paying you bills on time - including gift cards and movie tickets. Of course every company has their down falls, but I haven't found one with Bounce. They are a great company! Trust me, you won't regret it!
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Marcella from Irving, TX on August 14th, 2017
We're so happy you've had a great experience Marcella! If there is anything we can do to improve or if you have any questions or concerns, please feel free to email us at customercare@bounceenergy.com. Sincerely, - Henry
— Bounce Energy
Great Service
I have had Bounce Energy for almost two years now - and have no complaints! Always have been treated great, and comes with great rewards.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Cella from Irving, TX on August 14th, 2017
Hi Cella, Thank you for taking the time to review us! If you have any questions or ideas for improving our products or services, please feel free to email us at customercare@bounceenergy.com. All the best, - Henry
— Bounce Energy
Sorry to be leaving
I would recommend bounce to anyone I have had the beat service and experience with bounce there rates ate great. But I'm moving to a new address and it appears they don't offer there service out there not sure why but I will miss you.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

E.larsen from Van, TX on July 17th, 2017
Hi E! Thank you for recommending us to your friends and family. We hope that we may be your provider in the future. Have a wonderful day! -Jane
— Bounce Energy
Zero Complaints :)
I was new to the area and needed to find a reliable energy company fast. I did some searching and found bounce energy and have been with them for a year and a half now. Great company with great incentive programs. So far I've gotten $50 off 1 bill, 2 free movie tickets, and $25 toward a restaurant.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Jo - Fort Worth TX from Watauga, TX on July 16th, 2017
Hi Jo! Thank you for your review. Customer satisfaction means a lot to us. Have a wonderful day! -Jane
— Bounce Energy
Best yet
Both my mother and I have used Bounce Energy for about 3 years. Our bills are always low. My neighbor has TXU and his bill is $50 higher then mine all the time. The rewards are awesome for paying your bill on time. I have collected over $325 in rewards over 3 years. You receive a new reward after every 6 on time payments. You choose your reward. Now after being on time for 3 straight years, I get an extra 3% of my monthly bill as well. Low cost energy with rewards. You can't go wrong with Bounce.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Bounce Energy And Rewards from Troy, TX on May 31st, 2017
Thank you for the great review! We love having you as a customer and look forward to providing you with even better service in the future! All the best, - Henry
— Bounce Energy
The utility company that pays you to be a customer
If you're not with Bounce energy you're definitely missing out. Service renewal is seamless, billing is transparent and straight forward, and the perks are great.
Prepaid visa cards just because and now 3% off my monthly bill as a result of 36 months of on-time payments. I even got a credit on my bill one month, with no prior fanfare or noise. This is what I really like about Bounce, other companies sneakily stiff you, Bounce quietly rewards you.
I do get offers from other utility companies but I really have no desire or motivation to leave Bounce simply because I have everything I need right here. Referring a friend, who signs up, gives both you and them $50 each.
If you're not with Bounce I'd say try them, let me refer you:-)
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Nefertiiti from Houston, TX on May 22nd, 2017
We're happy you love the service and reward Nefertiiti! Looking forward to having you as a customer in the future! Sincerely, - Henry
— Bounce Energy
No issues
Easy sign up and great rates. Have had for for about 9 months with no issues.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Richard G from Lacy Lakeview, TX on April 4th, 2017
Thank you for your review, Richard! We are glad to hear we were able to make sign up easy for you. All the best. - Ally
— Bounce Energy


Most Recent 3 Star Reviews

19 Customer Reviews Written Overall


Read All 3 Star Reviews

Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend
6 months paying market rate
Called them today to verify my bill and was informed that I was paying market rate since I was on a month to month basis. Last March or so I got a call from Bounce that my contract was expiring and would I like to renew with a 2 year plan for long term savings. The one year plan had better rates at the time so I went with that deciding to risk the market. When I told the gentleman that today he said they had no record of that contact (as if that's a story anyone would make up) and he was sorry for the inconvenience but there was nothing that could be done. I knew my bills were higher this summer but we had record heat and I chalked up to that. I didn't even know they had a month to month plan which I would NEVER knowingly choose anyway.
They've been good in every other respect but this is was their mistake and I paid for it. Going to have to go somewhere else.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Mike from Kingwood, TX on October 16th, 2017
Thank you for taking the time to provide us with a review, Mike. I apologize for the frustration that this experience has caused, and want to help make things right. Please email us at dedigitalcare@directenergy.com with your full name, service address, account number, email and phone number so that we assist you further. Have a great weekend! ~Deborah
— Bounce Energy
They aight.
Like I was saying. Bounce Energy is just "okay". Like don't get me wrong they're not all that bad, but they aren't all that great either. Everything is well until your plan is up. I had a 12 month plan and didn't notate when my plan was up and when the year went by I received no email or call no NOTHIN! I found out my plan was up with a $180 bill!!! I live by myself!! It is a bit ridiculous if you ask me. Apparently they put me on a month to month plan without informing me. I called as soon as I realized what had happened and they did grant me a decent discount and updated my plan for me. The agent was courteous and understanding although I didn't get refunded the price different of what I had been paying for the past 3 months or so at the month to month rate.

Bottom Line, if you are GREAT, FANTASTIC, AMAZING, at keeping track of your plans then go for it. But if you can avoid getting Bounce for any reason, go with someone else! I changed my plan to 6 months just to give them another shot, but I did it mainly out of convenience. There are better providers out there. And bounce is simply alright. OH, and their website is awful! Sometimes you can't even login and I rely a lot on paying my bill online, tough luck!
Having said that, if you choose to go with bounce because of prices, then go with it, just be careful. Because ultimately you do what you gotta do regardless of service.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Christy from on October 27th, 2016
We are sorry that we did not see your post until now. We appreciate feedback and are always willing to help with any issue that may need resolution. We can be contacted at DEdigitalcare@directenergy.com anytime! -Eden
— Bounce Energy
No statement received when plan was about to expire!!
I was offered a promotional cash back rebate if bill was paid on time for consecutive months but when the last month was coming up for me to receive the rebate, the company forgot to email me my statement. What a coincidence! And since I rely on the emails to stay on top of the billing, well that threw me off and it cost me the rebate. I wasn't to pleased with that! Oh well, live and learn!
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Louie G. from Harlingen on August 19th, 2016
Hi Louie! We sincerely apologize for any miscommunication on our end, and we want to be sure to make this right with you. If you could please send your account number and service address to dedigitalcare@directenergy.com, we will have our escalations team investigate this on your behalf. All the best, - Henry
— Bounce Energy
Bounce Energy.
I am using Bounce Energy for 2 months now. Moving from my earlier service provider is no issue. Got my $25 discount in first bill for signing Bounce Energy without calling or following them. In second month automatic bill got processed but i received mail that issue in payment so contact Help Desk. On contacting they said payment is processed it is just technical issue from there side. So in 2 months no issue.
They have now $75 discount for new customer enrolling.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Rahul K from Richardson on September 11th, 2015
We are sorry that we did not see your post until now. We appreciate feedback and are always willing to help with any issue that may need resolution. We can be contacted at DEdigitalcare@directenergy.com anytime! -Eden
— Bounce Energy
Okay company
This is my second time to sign up for a plan with Bounce Energy. In the past I used them for seven months on a month-to-month plan, and had few problems. Bounce Energy offered comparable rates, so I signed up with them.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

John A. from Houston on March 8th, 2015
We are sorry that we did not see your post until now. We appreciate feedback and are always willing to help with any issue that may need resolution. We can be contacted at DEdigitalcare@directenergy.com anytime! -Eden
— Bounce Energy
Good for 1 year then raised price
They were pretty good for the past year, then my renewal came and it was .01/kwh higher, 1 cent, and did not do anything to keep me - when I called to speak to someone about my renewal, they were not very helpful and said I could see my renewal prices online and that was it. No attempt to keep me. Their rewards program was pretty good, I did get rewards of $50 for 6 mth payment on time - it was a restaurant.com gift card. If they offered to keep my rate the same for another year, not even lower it, I would have stayed. But no such luck. I changed to Brilliant and will see how that goes for another year - if I have to change every year, which seems to be the pattern for the last 2 years, I will. Gexa did the same to me a year ago. It is a shame that no company will try to keep their customers by maintaining or even lowering their rate. It costs more more to get a new customer than to keep a current one - don't they know that?
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Sam Courtney from Carrollton on September 12th, 2014
We are sorry that we did not see your post until now. We appreciate feedback and are always willing to help with any issue that may need resolution. We can be contacted at DEdigitalcare@directenergy.com anytime! -Eden
— Bounce Energy
They give you $50! Enter Promo Code 1542950
They offer rewards if you make all payments on time! So easy.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Kelsey Gillespie from Dallas on August 20th, 2014
We are sorry that we did not see your post until now. We appreciate feedback and are always willing to help with any issue that may need resolution. We can be contacted at DEdigitalcare@directenergy.com anytime! -Eden
— Bounce Energy
Great and steady prices
I've been with Bounce for a couple months now and I really like it. I had reliant before and hated it. After a couple months of paying on time I got $50 off using this friends code.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Sam from The Colony on June 3rd, 2014
Use Bounce Energy promo code: 1598370 to get $50 credit
I switched to bounce energy recently. Unlike other electricity provider, you can customize your own plan and they are cheapest of the lot with many lucrative offers. Online rate is different from what you get if your order over phone. If you are ordering for the service online, save the customized Electricity Facts Lebel (EFL) and make sure you are getting the same rate by calling the customer care. Because in my case they made a mistake and I had to email them the EFL. Also no auto payment information page appeared for me and they had to set it up manually.Nevertheless I got the promise that I would get the same rate what I customized for. Although my online account shows the corrected rate, the EFL is still not corrected. Also make sure to choose Bouncy energy rewards program because you start getting them from six months onwards. If you take 3% discount offer, thats going to happens form 12 months onwards. So if you are choosing for shorter time frame, go for bounce energy rewards. Customer care responds well to your complaints but probably their higher authorities take longer time to react as it happened in my case (no correction in EFL although online account shoeing corrected rate). Another important drawback they have, is, they do not give you your weekly usage. Overall its a cheapest one and they give lots of lucrative offers.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Palas from Houston on April 24th, 2014
Awesome Reward Program! Use this promo code 1594135 to get $50 bill credit!
I paid too much with other companies. I am so glad I switched over to Bounce Energy!
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Lily from Missouri City on April 5th, 2014


Most Recent 2 Star Reviews

26 Customer Reviews Written Overall


Read All 2 Star Reviews

Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend
Awful Choose someone else
I was a Bounce customer for over 7 years. When my contract ended they decided it would be a great time to "rape" me on the kwh rate. They increased it to over 17 per kwh. Plus kept changing my due date which had always been the 22nd and since I'm on paperless I didn't know so they would charge me a late fee for me paying a day late (which should have been my due date). Champion Energy has been great. You can even see your daily usage.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Tammie from Houston, TX on July 13th, 2018
We are so sorry to have lost you as a customer! We did experience a large increase in prices this summer due to the demand on Electricity and several power plant closures. If your contract ended during this time, we can completely understand that you would be upset with the price increase. We apologize if the due date changes were frustrating, unfortunately, we are not able to adjust the due date as it's dependent upon when the Utility reads your meter. We apologize for the delay in our response to your review and understand all of your frustrations and hope that you might consider us again in the future if needed. - Kate
— Bounce Energy
Great Electricity, Terrible on Promotion Accountability
I have enjoyed the pricing I have received from Bounce but I signed up for the AA miles promotions and they have only transferred my points to my AA account once....I've been with them 4 years and it has been a year since they made the first deposit in January of 2017. I have asked for them to transfer my remaining balance and every time they say oh there is a problem with the program we will have someone contact you. I think they just don't want to transfer the points. Judging from what others have said, they use the promotions to finish signing you up but then dont follow through with the promise. Beware of the promotions.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Terri from Grand Prairie, TX on February 27th, 2018
Good Morning, we are so sorry to hear about this experience! The promotions definitely shouldn't be a hassle of any kind for our customers! We understand that it has been quite a while since you have sent this review, but if you are still experiencing issues, please send us an email to Customercare@Bounceenergy.com with your account information so we can look into this further for you! Thanks so much - Kate
— Bounce Energy
Be aware with their cash back scam
I signed up two years service. after 2 year I renew and they just post 0$/kwh. I switched to another company and asked them for the cash back reward. They said they can not reward because I am no longer their customer. I wish I can post the chat I talked with them. Be aware this company people. read their contract carefully .
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Khanh Tran from Houston, TX on October 30th, 2017
Good afternoon. We regret to hear that your experience was not as great as we would like. We would like to assist you further with these concerns. Please email us your account number, full address and phone along with a brief description of the concern to customercare@bounceenergy.com. Thank you, -Cole
— Bounce Energy
Won't send a Bill - Just Disconnect Notices - So Frustrating!
We have have been using Bounce Energy for about a year now and NOT ONCE have we received a Bill(Paper or Email). However, we will receive a disconnect notice via US Postal and we will receive a Survey" email from them. We have made multiple calls to them trying to resolve this issue - Incredibly Frustrating!
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Joe from Round Rock, TX on October 24th, 2017
Joe, sorry for the frustration. We would like to review this further. Please email us your account number, address and phone along with a brief description of this concern to CustomerCare@Bounceenergy.com. We look forward to hearing from you. All the best, - Jane
— Bounce Energy
You will not receive your full reward from Bounce!
I just finished my Tremendous24 program and 3% cash back. Upon renewing, Bounce was not competitive and I have switched to another provided. I was on auto pay and paid all bills on time. I received my reward for the first 12 months, but Bounce stole my last 12 months. The fine print states you have to be an active customer (meaning I must have been a customer on month 25) to get your reward. They basically stole $100 from me. An experience like this make me glad I am no longer a customer.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Screwed Out Of My Reward from 774429 on May 26th, 2017
Hi. Thank you for reaching-out to us. We sincerely apologize for the negative experience, and we want to make sure that we completely address your concerns. If you would like to email us at customercare@bounceenergy.com with your account number, address, and phone number, we will then be able to confirm the information and work toward a resolution. Sincerely, - Henry
— Bounce Energy
Buyers Beware!
I have been a Bounce Energy customer for over 6 years. When I didn't immediately renew my plan with them this year, my rate increased by 60% for the month of JULY, probably the hottest time of the year. When I called, I was on hold for over 20 minutes after pressing the "existing customer" option. When i was disconnected, I entered "new customer" option and held for only 5 minutes. Obviously Bounce is not interested in taking care of their existing customers. I will not make the mistake of using Bounce Energy again. Found another provider at half the cost.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

R Castillo from R Castillo on August 8th, 2016
Hi R Castillo. We apologize for your experience as we want to take care of not only new customers but also those who have been faithful customers such as yourself. If there is anything we can help with or any questions we can answer, please send us your inquiry and account information to dedigitalcare@directenergy.com, and we will happily assist you. Sincerely, - Henry
— Bounce Energy
Very unhappy with customer service
Called to have electricity started on a certain date the lady I first talked to told me it would be fine because it was before 3 pm. Called back the next day to check and this lady didn't find any documentation of that, therefore have to wait and extra 4 days before turned on.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Breanna from Como on January 7th, 2016
We are sorry that we did not see your post until now. We appreciate feedback and are always willing to help with any issue that may need resolution. We can be contacted at DEdigitalcare@directenergy.com anytime! -Eden
— Bounce Energy
Hope you don't have to call them
Every time I call Bounce I have to wait 20 - 25 minutes to get a customer service representative. Then, if you are not interested in renewing they have no interest in answering any questions, but only to tell you not to believe the rates their competitors are offering.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

David Elliott from Plano on June 24th, 2015
We are sorry that we did not see your post until now. We appreciate feedback and are always willing to help with any issue that may need resolution. We can be contacted at DEdigitalcare@directenergy.com anytime! -Eden
— Bounce Energy
Horrible Company
Their prices kept going up. I have never paid nearly $400 for a 1 300 sq ft apt. They are a rip off. They also never gave us our signing bonus that was promised for signing up with them. So be away! Will be leaving them after my contact. Thank God!
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Inem from Plano on May 28th, 2015
We are sorry that we did not see your post until now. We appreciate feedback and are always willing to help with any issue that may need resolution. We can be contacted at DEdigitalcare@directenergy.com anytime! -Eden
— Bounce Energy
Not happy
I'm a truck driver and i'm gone for weeks at a time. When i get home i get my bills and pay them. This time i get home and i have a disconnect letter ... Ok ... I call Bounce and try to get a ONE day extension for when i get paid. They were quick to say no and it's not allowed anymore. I've been with them for over 2 years... I feel like my loyalty is not worth jack squat to them. I will be looking for a new company on payday. Thanks Bounce for understanding your customers needs and situations. Good Bye
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Richard Smith from Mesquite on March 24th, 2015
We are sorry that we did not see your post until now. We appreciate feedback and are always willing to help with any issue that may need resolution. We can be contacted at DEdigitalcare@directenergy.com anytime! -Eden
— Bounce Energy


Most Recent 1 Star Reviews

123 Customer Reviews Written Overall


Read All 1 Star Reviews

Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend
Prices have doubled since May 2018
I used to have the best price. Bounce did not charge the Oncor fee in addition to the KW charge. That is why they were so cheap.

My contract expired and they told me the fixed fee was the same as the variable. They have DOUBLED MY BILL. My electric bill is now $360!! They will not fix it, so I am switching to direct energy today.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Horrible Company, Used To Be Good from 75379 on July 6th, 2018
We apologize for the delay in our response and regret to hear about your experience with our billing. In all de-regulated energy areas in Texas, the Oncor (or TDU) charges are placed on each bill. For some companies, they place those fees within your rate plan or they could place them on a different line altogether. We apologize for any confusion or misinformation that was provided about those fees or your contract, which could have ultimately been the reason for you leaving us. We strive to ensure that we provide consistent and quality service to our customers, and apologize if that mark was not met. If you are still a customer of ours, we would like the opportunity to resolve this for you, please email us at Customercare@Bounceenergy.com so we may investigate further. Thanks so much -Kate
— Bounce Energy
Bait and switch - watch your bill
No concern for customer service. Bounce energy has no problem putting you into a contract but when you ask questions about it or why your bill will exceed over a 65% increase once it expires they simply say they dont care and its not their problem.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Sheri from Gainesville, TX on June 27th, 2018
Thank you for taking the time to provide us with a review. We apologize for the frustration that this experience has caused, and want to help make things right! Our agents should have advised about variable pricing and how summer temperatures can not only lead to an increase in overall usage but also the impacts it has on the price of overall Electricity! If you could please send us an email at customercare@bounceenergy.com with your account information we would really like to help resolve this for you. Thanks - Kate
— Bounce Energy
Full of surprises
Has been with bounce energy for over 5 years. The more you stay, the more the company will bite. What is worse, what made me leave, It is what they call " delivery and maintenance " fee! sometimes It was equal to the actual usage fee. I wonder if they were doing maintenance on my address monthly. As you sign up, be sure you ask about that.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Oliver from Mansfield, TX on February 28th, 2018
We are so sorry to hear about this experience that you have had with our customer service agents. The Transmission and Distribution Utility, which is responsible for the maintenance and repair of any power lines or your Electricity meter, do charge customers for those things each month. Generally, it's a monthly fee plus a per usage fee. Especially this last winter, we had many customers use much more energy than they anticipated, which would lead to a higher TDU charge. If you have any questions about this, we can definitely provide more detail if you'd like to email us at Customercare@Bounceenergy.com. Thank you! - Kate
— Bounce Energy
Just switched away from Bounce
I was with Bounce energy for a total of 4 years. The first year I was pleased with the service since I got a decent rate, had no billing problems, and got a weekly email with my usage and projected costs. I liked their airline rewards program, refer-a-friend program, match-the-rate discount program, and $25-$75 sign up/renewal bonus offers. My only complaint the first year was that they promised me a 1-for-1 mile per dollar airline rate with no cap deposited in my AAdvantage account every month and instead ended up only giving me 1 for 1 up to $200 per month deposited every 3 months. Overall the price was reasonable so I signed up for another year.

That year I got a lot of refer-a-friend discounts so even though my rate was much worse the cost I ended up paying for electricity was very good so I renewed for a third term this time for 2 years to get a better rate. Once I was signed up long-term the problems began.

First the weekly emails became less reliable and more sporadic. Then Bounce kept messing with their website and the plan I agreed to was not the plan they ended up using to bill me. I was supposed to have a base rate based on my usage and instead they charged me a flat base rate. I think that ended up averaging out to about the same rate but no matter how many times I called them to correct the discrepancies between what I ordered and what they had listed on the website and what they were billing me for they would not do anything about it. Also they did not give my any more refer-a-friend credits or the promised renewal bonus. Then they stopped depositing any airline miles in my AA account entirely. I tried calling but the representatives couldn't help me because that was "another department's responsibility". I had this issue escalated and was told a supervisor would call me back and deposit the missing miles that were accumulating. They didn't call me back the first 2 times they said they would. The third time I finally got a call they only deposited like 280 of the 1500 they owed me. When all was said and done they shorted me approximately 500 miles which I gave up fighting for but I am still upset over since their own website which I had pictures of and used to provide proof was not enough to get them to honor their promises. (I've been told they are trying to discontinue this reward program entirely in the near future since they can't get miles to give any customers not just me but I only found out after speaking directly to the rewards program director and no notice has been given to any other customers yet despite no one getting rewards this year).

The worst part of the third contract and the main reason I left however was that towards the end of my contract they started moving my due date around which kept making me late paying my bill. The first 3 and a half years I never had one late payment but then 3 months in a row I missed the cutoff by something like an hour because I would make a note on my calendar to pay it 2 days earlier and the next month my due date would magically be 3 days earlier or some such bs. They added 5% to my bill every time this happened even if I was only 5 minutes past their arbitrary cutoff time. That adds up fast. At this point I was beyond ready to switch providers so I waited til my contract was supposed to be up on Dec 9 since I had originally renewed the plan on Dec 9 but instead they wouldn't let me out of the contract until Jan 9 so they effectively stole a month of choice from me. This is unacceptable. I probably should file a complaint with some authority for that but truth be told I am just so happy to be no longer with Bounce I don't want to waste my time dealing with electric nightmares anymore. Things started off well but I think my experience is not untypical. When I first signed up with Bounce they had 4 star average reviews but when I left only 2 stars. I think that is an accurate representation of how they used to be better and have since gone straight downhill. Use at your own risk.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Darkshadow from Arlington, TX on January 19th, 2018
We regret to hear of this experience you had. We would like the opportunity to review the concerns you have mentioned further. Please email your account details to us at dedigitalcare@directenergy.com along with a copy of this review so we can address these concerns with you. Thank you, - Cole
— Bounce Energy
Liars
I called to cancel.my service during the Harvey. The representative told me, my service will automatically cancelled from the apartment after I move out in October the 5. I moved into another apartment yet was still charged for the previous apartment for October, then November. I paid for the first week of November 106, but received another for November 11. 9.46. This was after I spoke again to a representative about the 106 dollars and she told.me my account will be cancelled and the 106 will be my lastbil. But how do you charge a bill for an apartment which has already been rented by another resident with a different electric plan? How can i charge for two ful month, for an apartment i moved out. For an electric service i cancelled too
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Ofy from Houston, TX on November 5th, 2017
We sincerely apologize for the experience you have had. We would like to speak to you further regarding this. Please send us your account number, full address and phone number to customercare@bounceenergy.com so we can take a look into this. Thank you, - Jane
— Bounce Energy
Their "rewards" are a gimmick.
I enrolled in their cashback rewards program, but never received the promised rewards. They cite a clause in the fine print "You are deemed a customer in good standing as determined in our sole discretion" to say that I'm not eligible for rewards since I'm switching to another company next month, even though I met all the criteria.

They advertise that you can cash in the rewards after 12 months, which is the term of the contract, but in reality it takes anywhere from 15-17 months. The rewards don't start until 30 days after your first bill, then the rewards aren't applied until 2 billing cycles after you qualify. So you either have to let your contract lapse and pay an astronomical rate, or renew your contract with them, since they will "not apply the rewards to your final bill." This is just a scheme to lock in customers. You can't actually get the rewards until after you've renewed your contract or let it lapse and pay high rates which way out balance the rewards.

So I left and went with a reputable company with a better rate and no gimmicks to lock me in at the end of my contract.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Joe from Hickory Creek, TX on September 5th, 2017
Hi Joe. Thank you for reaching-out to us. We would like to ensure that we properly resolve your concerns. If you could please email your details to us at customercare@bounceenergy.com, we will then work toward resolving the matter.Sincerely, - Henry
— Bounce Energy
Long time Bounce Energy Customer
I have been a customer for 5 years but not any more. They quietly increased my bills and never notified me about my current plan expiring. They used to send letters before but not any more. Something has changed with this company and I don,t like it at all, stay away.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Khan from Irving, TX on August 31st, 2017
Hi Khan, Thank you for contacting us. We would like to investigate your concerns regarding the rate plan increase and your bills. If you would like to email us your account number and address at customercare@bounceenergy.com, we will then work toward resolving the matter.Sincerely, - Henry
— Bounce Energy
Pretty good rates if you can tolerate unsatisfactory customer service
I will say from the beginning my situation is unusual in that my property has two services, one for the home and a separate one for guard lights. It took many months of communication with customer service, supervisors, and even a letter to the company president before they were able to (a) realize I had two services, (b) put them together in one account so I would receive only one bill. Their email notifications of bills still do not add both amounts together for the correct bill amount, and they are unable to make both service plans end on the same date, making me choose new plans twice instead of once.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Ernest from Rowlett, TX on August 22nd, 2017
Hi Ernest, Thank you for the feedback. It definitely should not take months of time to fix a multi-premise inquiry. We sincerely apologize for the experience, and we want to make sure that all your concerns are addressed. If you would like you may confirm your account number and address via email to us at customercare@bounceenergy.com. We look forward to resolving your concerns. Sincerely, - Henry
— Bounce Energy
Cheating their customers with some promotions
Bounce energy puts some promotions and lower bills first three months but after that they put lots of extra fees even if you have lowest rate per kwh. I also bad experience with 3 months fixed plan. I did not renew for new fixed rate and I left bounce energy. They charged me $135 early termination fee. The last thing I hate Bounce energy they charged me late fee around $3 and disconnect notice $20 even if I set up autopayment. Something was wrong their system but they charged me these extra fees. They are just finding reason to charge. This company put lots of referral and promotion awards but they took all of them in 3-4 months from you.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Adem from Fort Worth, TX on July 20th, 2017
Hi Adam! Our apologies for the delay in our response. We would like to review this with you and make sure that we've addressed your concerns. If you could please email us at customercare@bounceenergy.com confirming your account number and address, we may then look into and resolve this matter. Sincerely, - Henry
— Bounce Energy
Horrible Customer Service
I defaulted so they say on my payment arrangement I can't be granted another arrangement for 90 days. I am a low income mother with 4 kids in Texas. The arrangement was for 2weeks out from June 19th which is July 3rd. Now they're saying the 1st which is 2 days and I've never defaulted on arrangement before. One mistake and be in the dark is what they say. I have been with them for 6 years just change my plan to a contract after 6 years and put on balance billing to help. I guess now since I'm locked in a contract they mistreat me
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Sb103756 from Houston, TX on July 17th, 2017
Hi. Thank you for reaching-out to us. We sincerely apologize for the delay in our response. It is definitely our aim to treat all our customers fairly. We definitely want to provide you with all the options we have for low income customers. If you would like to email us at customercare@bounceenergy.com with your address and account number, we may then look further into this to see what we may do. Sincerely, - Henry
— Bounce Energy


Recommended Electricity Plans