Just Energy Customer Reviews

We've been collecting customer reviews for Just Energy so you can get the inside scoop on what it's like to be a customer.

If you want to know our take, check out our Just Energy Ratings page.

Informational Links

Ratings by Star

Just Energy's Customer Reviews Summary

Just Energy Scores and Ratings:

Texas Electricity Ratings Overall Score for Just Energy

2.3 / 5

Just Energy Reviews

351 Reviews for Just Energy

351

total reviews

Want to order Just Energy?

What People Are Asking About Reviews for Just Energy?

Is Just Energy good?

Just Energy is generally rated with an average user review of 1.4/5.0 stars. They have a wide variety of energy plans suited to any energy need starting from rates as low as 16.90¢/kWh!

Is Just Energy expensive?

Just Energy has energy plans starting as low as 16.90¢/kWh with their Base Saver III - 12. The average Just Energy plan rate is 18.78¢/kWh. The average rate for energy plans across other retail providers is 11.49¢/kWh.

Who is the best electricity provider in Texas?

The best electricity providers are:

Just Energy vs. TXU - Which is better?

Here are the comparisons between TXU and Just Energy:

TXU Just Energy
Plan Count 6 4
Average Rate 21.78¢/kWh 17.95¢/kWh
Average MRC $3.32 $0.00
Plan Types Fixed Rate
Month-to-Month
Tiered Rate
Bill Credit
Bundled Rate
Fixed Rate
Cheapest 12 Month Plan Clear Deal 12
from 18.50¢/kWh.
Base Saver III - 12
from 16.90¢/kWh.
Cheapest 24 Month Plan Clear Deal 24
from 19.50¢/kWh.
Just Energy Web - 24
from 17.50¢/kWh.
Number of Green Plans 0 0

Just Energy vs. Reliant - Which is better?

Here are the comparisons between Reliant and Just Energy:

Reliant Just Energy
Plan Count 4 4
Average Rate 24.05¢/kWh 17.95¢/kWh
Average MRC $7.48 $0.00
Plan Types Fixed Rate
Tiered Rate
Bill Credit
Bundled Rate
Fixed Rate
Cheapest 12 Month Plan Conservation 12 plan
from 24.50¢/kWh.
Base Saver III - 12
from 16.90¢/kWh.
Cheapest 24 Month Plan Reliant Basic Power 24 plan
from 23.10¢/kWh.
Just Energy Web - 24
from 17.50¢/kWh.
Number of Green Plans 0 0

Does Just Energy take reviews seriously?

Just Energy has an average user review of 1.4 / 5.0 stars; they respond to 65% of their customer's reviews.

How do I leave a review for Just Energy?

At Texas Electricity Ratings you will find one of the most straightforward, comprehensive, and longest-running Just Energy customer review communities around. With 351 reviews so far, we pride ourselves in our ability to showcase and facilitate customer reviews so that you know you'll be getting the electricity provider that's right for you! If you are a Just Energy customer and would like to make yourself heard, then you are welcome to leave a review on our Just Energy Customer Reviews Page.

Recent Good Review from Pamela lara

Overall Rating
Lily fixed my Tara energy problem
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

I was mistakenly billed for service I did not ask for. Thank you lily!

Pamela Lara from Sweeny, TX on April 19th, 2022
Hi Pamela, thank you for taking the time to leave this 5-star rating. We are so pleased that we were able to meet your expectations. We appreciate the opportunity to have this resolved for you.

Many Thanks,
Lily, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
High Bill
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

I was told that the bill will be cheaper, but when I saw a bill today. It's higher than what I got charged from another electric company. My electric bill never goes up over $100 my usually charge around $80, but my current bill with Just Energy is $115. The sales rep told me that it will go down. Instead of going down, it goes up. That's not a good point of changing the company

Mana Dangol from Irving, TX on October 29th, 2021
Hi Mana, thank you for taking the time to leave this review and allowing us the opportunity to assist with rectifying this for you. We value as a Just Energy Customer.

Sincerely,
Lily, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
I love Just Energy
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

My previous company was charging me $150 monthly for a 2 bedroom apt then I found Just Energy and my mo bills are less than $50. I get notifications about my usage broken down by day so I know where I might be able to save. I love this company.

G Anderson from Forney, TX on May 15th, 2021
Hi Glenda. Thank you for your review, we appreciate it! We are glad to hear that you are happy with our services. Many thanks for being a valued Just Energy customer.

Best Regards,
Alexandria, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
Awesome company
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Best experience with Just Energy inside of Sams Club they saved me so much money every month never changing because they have a all inclusive rate no surprising delivery charges

John Ventura from Fort Worth, TX on March 17th, 2021
Hello John. Thanks for the awesome review. We work hard to meet our customer's expectations. Were happy to hear that you are satisfied with our service. Thank you for choosing Just Energy

Sincerely,
Lily, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
Love Nights Free
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

I was approached at Sams club by Just Energy representatives a couple months ago and I was a bit scared at first because I had been with TXU for 5 years. However, I learned I was actually paying too much when the representative compared my bill to how much I would be paying with them. My bill has been under $100 so far and I am really content with Just Energy. No more centerpoint fees! Thank you.

Alisha Jones from Houston, TX on February 9th, 2021
Hi Alisha. Thank you for your review, we appreciate it! We are glad to hear that you are enjoying our fee nights plan. Many thanks for being a valued Just Energy customer.

Thank you,
Lily, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
Sams club is where its at!
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

I joined at sams club last month for the nights free promotion and it was a very easy process which was great. I was hoping for a cheaper bill and thats what I got. My bill went down $70 compared to the $140 I was paying with reliant. Thank you for this promotion to us Sams club members!

Johnathan Villa from Houston, TX on January 22nd, 2021
Hi Johnathan, Thank you for your great review! We are happy to hear that you are enjoying your plan. Please do not hesitate to contact us if you have any questions or concerns. Thank you for being a valued Just Energy customer.


Thank you,
Lily, Social Media Advisor


— Just Energy
Overall Rating
Just beautiful
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

We signed up in Sams club and their customer service and prices were perfect. Their representatives will walk you through it all, no hassle. First bill is looking good! Thank you!!

Sasha Chase from Houston, TX on January 9th, 2021
Hi Sasha Chase, thank you for taking the time to leave this great review. We are so pleased that we were able to meet your expectations. Please feel free to reach out with any questions. We hope you have an excellent day!

Thank you,
Lily, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
Best Customer Service
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Really helpful customer service and affordable bill. Roughly stays between 50-70 for my 3 bd house on the Nights Free Plan

Ana Gil from Richardson, TX on June 11th, 2020
Overall Rating
New Member
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

I love to see my bill is no longer over $450.00. Most of all I appreciate that you monitor our Electricity and sending me update on weekly usage.

Valentina from Red Oak, TX on March 31st, 2020
Overall Rating
Great service, better options. Earn credits for you usage
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Service consistent as are plans/perks within the plan. Ive received over $200 in perks after 1 year of service

Kirk from Houston, TX on February 12th, 2020
Hello Kirk, we appreciate you taking time to provide positive feedback on our plans and perks program. We look forward to your continued service with us!

Thank you,
Gabriella. Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
Free nights and weekends don't seem free
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

I signed up for the free nights and weekends because my son grandson and daughter-in-law moved in with me and I needed a cheaper energy plan so I thought I was getting a good deal with a free nights and weekends I didn't. my build jumped higher and they're not here now and my bill is still high

Karen Medcoff from Marathon, TX on February 2nd, 2022
Hi Karen Medcoff. We can help with your billing concern. Rest assured that we will do everything we can to help resolve this situation for you as quickly as possible. One of our agents will be contacting you soon.

Regards,
Yahaira, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
Tookie
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

A okay just had problems with redemptionreward points

Tookie from Arlington, TX on January 13th, 2018
Overall Rating
Glad I forgot to cancel! Saved me money!
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

A just energy sales men came to my door explaining to me that my rate was eligible to go down and that I was paying a separate delivery charge to centerpoint. So when I realized reliant was charging me 18 cents I automatically was down to switch...then I went online and looked at the reviews and almost shitted on myself. I was so scared I had been ripped off and scammed. Anyway I planned to cancel but ended up forgetting and got my first bill a little over a month later and man was I surprised! I saved almost $100!!! What I will say is the rep was very honest with me. She told me that there were cancellation fees but IF I call the 1888 number on the top of my contract they would be waived. You have to call for them to be waived. I've been having them for 6 months now and as a previous loyal reliant customer I must say I don't regret switching. I've also heard they have a new program

Jack from Gordon on July 24th, 2015
Overall Rating
No problems
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

I had no problems with just energy. I think the key to this is to pay your bill on time. My reason for switching was due to price. I am of the opinion that no electrical provider has better electricity than the other, therefore my biggest concerns are pricing and service. A lot of problems can be alleviated by reading your EFL and asking questions about things that you do not understand. During my contract I found their reps. to be courteous and friendly.

Larry from Missouri City on December 24th, 2013
Overall Rating
Great Company
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

I've had a great experience in signing with Just energy. They are the largest green energy provider in north America. They can't please everybody but needless to say they have A- with the better business bearau. I completely reccomend Just Energy because I don't have to keep renewing my contract every one or two years. They also have all inclusive rates no charge on supply and delivery on my contract. Get Just Energy.

Don from Dallas on August 5th, 2013
Overall Rating
Happy Camper
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

They have a lot of offers, variable plus fixed 1 year up to 5 years. I ended up choosing a 1 year fixed with them, as I have a 1 year lease. Green was 2c more but I opted not to for the time being.


A friend told me about them. Although, I chose them because the price was great, got a bonus gift card, and they are a big name.
Customer service call was almost flawless, got put on hold for a few minutes while they checked credit.

MikeyD from Houston on November 14th, 2011
Overall Rating
Change of Heart About JustEnergy
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

I had originally given a poor review and wished the death of this company. I change my mind. I had a contract for 16.3/kwh when the rates were in the 20's 3 years ago. I finally decided I would pay the fee for ending the contract early and called them about 3 times and sent several emails asking how much the fee would be and then letting them know that I was going to another company for a better rate if they would not reduce my rate without penalty. They did! My rate went from 16.3 to 10.5 immediately, as I said after about a month of calling and emailing. Also, it wasn't as low as I requested. I wanted 9.0 which was what I saw as the average for the competitors. I am satisfied with JustEnergy at this point.

Anonymous from on December 1st, 2010
Overall Rating
Concering Just Energy
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

I am a customer and an Employee of Just Energy since 2008. I have also taken advantage of their green energy program. I am not writing on here to convince people to take this program, it truely speaks for itself. Although our NY market is relatively new and I have not seen the end of a 5 year program. I am aware of their high percentage of customers, North America Wide, that resign after their term ends. I'm sure most people realize that people are more likely to call and complain than they are to call and make a complement. I'm just not sure people are fully aware of what this company is capable of.

Valued Customer from New York on January 20th, 2010
Overall Rating
Good Electric Provider
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

I have recently just switched to JustEnergy and I am completely satisfied with their rates and plans. I hope others with take to Go Green Challenge as well to help our environment. Thanks

Big Country from Tx--- Spring on November 25th, 2009
Overall Rating
Excellant company
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

I have been with Just Energy since May 2009 - I have found them cooperative and pleasant. They explained to me my alternatives. They have unfortunately been blamed for "Ercot" charges. They offer a bundled rate - their contract is very fair. I have read it. Those that complain do not realize how much the would be paying with their old supplier. In the words of Ron White "You can't fix stupid."

A. Kennedy from Houston on August 25th, 2009
Overall Rating
Unfortunately events
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

So For the last month I have been dealing with just energy and direct energy. I canceled with direct energy for other reasons and continued with Just Energy. My power recently got cut off today due to someones negligence. I signed up for both electricity and gas and apparently have only been getting billed for gas? So I am now on a timer for the next couple days. I am not impressed! I love Just Energy and I want to stay but what happened ??! I am super disappointed.

Sad from on February 18th, 2021
Hi, thanks for reaching out and bringing this to our attention. We will get back to you as soon as possible to resolve this issue. Thank you for your patience.


Thank you,
Lily, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
Your Ripping Us Off
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Just Energy , i would say for 12 months luved up to its obligation.



Now as we enter our 13 month

Just energy wants to Bill Us almonth 300 for 1000k or so .

We will either work this out tomorrow or i will report them to the Texas Public Utility Board for fraud & not pay a red cent as they try to hijack my pocket book..

Un professional, fraud,
Broken Trust with Just

Darlene from Corpus Christi, TX on August 2nd, 2018
Overall Rating
Won't renew but had great service at a good rate
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

I have enjoyed 8 cents a killowatt for 12 months. My contract is up in a few days and now their cheapest killowatt per hour is 11 cents. So I'm shopping around.

Amy Sidlo from Pearland on March 21st, 2013
Overall Rating
Happy
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

I am a customer of Just Energy and and employee as well. The only time my bills are high is around Christmas time with all the lights we have on. My contract is almost up and I will resign with them; not just becasue I work there but because they do save me money. If you are being over charged...look at your usage and multiple...do the math. It is not that complex. If you are not getting an actual meter read...then call centerpoint. complain to them since all Just Energy does is bill you for what is used. We don't service you or read your meters. Get Educated!

Anonymous from on February 25th, 2010
Overall Rating
Customer service lacking
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Moved out of the area and received an email saying no termination fee would be assessed... There was and it took multiple calls in which over half the time the foreign call center reps just hung up. This went on for almost 3 months ended up disputing thru my credit card. Then they tried to send it to a 3rd party collections

Austin from Corpus Christi, TX on April 20th, 2022
Hi Austin. Thank you for bringing this to our attention. Our apologies for the bad experience. We would be more than happy to assist to verify is resolved. Please, contact us at 1-866-587-8674.<br /><br /><br />Many Thanks,<br />Lily, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
After 1 year, I still cannot access my account
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Very bad service, yes they call you back and transfer you from one person to another and at the end they cannot resolve the issue. How difficult can it be for you to make me access my account online?????

Ashraf Hafez from 78949 on April 18th, 2022
Hi Ashraf. Thank you for leaving a review. We apologize for this issue with your online account. A member of our team will contact you soon.

Best Regards,
Lily, Social Media Advisor.
— Just Energy
Overall Rating
$20 Notice of Disconnect 3 days after due date
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

It is egregious and greedy to send out and charge a $20 Notice of Disconnect three days after the due date on a residential account. The late fee charged is reasonable and appropriate in that timeframe. But the $20 Notice of Disconnect three days after the due date is a greedy and a desperate over reach.


Since Just Energy ( the owner of Amigo, Hudson, Tara and others) is trying to bounce back from its bankruptcy you would think the best approach would be to attract and retain customers, not shake them down for a one time fee and risk the customer getting upset and leaving Just Energy, and letting everyone they know not to use them.
I also feel it is dishonest and sneaky that the portal had the "Pay" amount to include the $20 fee but no where on the site did I see an itemized charge for $20 DN - I discovered it by calling Just and questioning the charge. It is likely an intended tactic so that the unsuspecting customer doesn't realize what they are charged and will likely get hit with a similar charge in the future.

Chris from Houston, TX on October 26th, 2021
Hi Chris, thank you very much for bringing this to our attention. We appreciate your feedback and would like you to assist with any concerns regarding DNP notice fee. Please give us a call at 1-866-587-8674. We want to help you.

Thank you,
Lily, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
Completely dumbfounded
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

I started today out by chatting with Anita who couldnt understand what I was typing and directed me to sign in to my account, where I clicked on chat again and viola...ANITA. I then attempt to ask questions thinking ok I am logged in, verified this should be easy peasy...nope. I was redirected to an agent who wasnt helpful at all either barely allowed any time to ask a question before closing out the conversation. So I decided to call in...bad move. K spoke with Paul first who was so rude no empathy hugging and puffing like he was annoyed by me when he asked me for my account # and I said oh ok hold on let me get it but it was ok for him to ask me for my name that I had given him at the beginning of the call. Paul proceeded to assist. I let Paul know I have been out of work since 7/30, due 3 of my younger kids getting Covid then I did myself. I returned to work today and also received a disconnect notice with today date over the weekend. I let him know I am not able to pay anything


today, need to know my options. Paul
proceeded to answer, without even acknowledging the fact that k had Covid no empathy anything. He let me know I could pay $156 and some change within 24 hrs of today and remaining amount within 10
Days. He stated my disconnect date was actually today so it needs to be paid today or my services will be disconnected tomorrow. I let him know thats not possible tried to let him know I understand the payment arrangement great can I get a couple more days on the disconnect date or protection on my account at least until 8/25 which I can pay then he of course says no and tells me to call 2-1-1. I couldnt believe this so I request a supervisor. He transfers me to Jabeed who is apart of the escalation que. Jabeed comes on the phone guns a blazing. I ask him for his name and he tells me I need to listen to him cause he is going to tell me what to do. I am instantly offended. He begins to huff and puff annoyed and ready to react to my request instead of respond based on what he heard from Paul. His introduction to our convo set the tone for the call. He told me I need to pay half today and the remaining amount in 10 days. I let him know I cant pay until 8/27, 4 more days I need my account to be protected until that date and then I can pay the remaining half the following Friday on 9/3. He refused to work with me and advised me to call 211 and maybe they can help me even though my electricity will be disconnected tomorrow, 2 of your representatives gave me this an option. Even so kindly told me there were no disconnect notices sent out in February what does that have to do with today?? I paid on time then. I had already confirmed he was apart of an escalation team not a supervisor AP k then requested a supervisor and he refused. Gave the standard reply for your company, his words not mine. I cant speak with anyone above him cause he has to email someone and they call me back within 24-28 hrs. I explained to him several times how would that help me if I have a disconnect notice for today? I would not hang up until I spoke with someone. He continued to be rude then he just went silent for about 15 minutes no hold music hoping I would hang up. I said hello no response then I let him know if he placed me on hold he should have actually placed me on hold so I could hear the music. He begins to say he didnt put me on hold but couldnt explain why he went silent he was not reaching out to a supervisor at the time. I explained to Jabeed several times that I only needed time to pay until 8/25 I could pay half of the balance and remaining amount by 9/3. He insisted I could not pay by then. I mentioned the notice I have shows 8/24. At this point is when I realized Jabeed had not actually reviews my account, as he stated hold on let me review your account to see the disconnect date. This was an hour into the call. He only provided me with information given by Paul. They were set to show me, and they did. AN ENTIRE HOUR BEFORE HE REVIEWED MY ACCOUNT. He apologized for this and at this point he FINALLY began to message his supervisor in an attempt to resolve this issue. His supervisor which is a she refused to speak with me and he refused to give me her name. In order to at least protect my account until 11:59pm on 8/24 as Jabeed mentioned, I agreed to the arrangement he offered to pay 25% of the past due amount. When he was setting this arrangement up at that moment he realized that I did have until 8/25 at 11:59pm to pay not 8/24 at 11:59pm. We went through all this for it to be as I requested. He so rudely told me, you didnt say 8/25. I reminded me of how many times I mentioned that date but he didnt hear me cause he refused to help me. We set the arrangement up and I am still unsure if it is correct since my confidence in Jabeed in this company is so low. This representative, Paul, and the supervisor that assisted treated me so unfairly just to be right and bottom line cruel. They didnt listen they saw my name heard my voice and instantly made the decision to not help me. I cant help but wonder if they saw the name Karen, would they have given better assistance. Is this how your company trains to treat your customers? Especially during times such as these?? He was so belittling and disrespectful when all I need was for my account to be protected from disconnection until 8/26 instead o8/24 cause I could make the half payment on 8/25 at this point to appease this company. I refused to go to 2-1-1. Thats for customers who truly need assistance, I can pay. I just fell on hard times. I have referred 6 of my family members to this company and my daughter is enrolling in September and I am up for renewal. I would like for an AVP or above to call me back ASAP. Not a team lead, supervisor, or anything of that nature. The supervisors name couldnt be given but they even refused to allow me until 8/25 to pay. 1 hour and 30 minutes later I got the results I needed...I hope. Instead of paying 25% as he offered I am paying 50% of the last due amount on 8/25 and remaining amount on 9/3. I have never been so disrespected when I was with Stream and when this contract is up that is who I am returning to.

Deeply Saddened from Fort Worth, TX on August 23rd, 2021
Hello. Thank you for leaving a review we appreciate your feedback
Our apologies that you had an unsatisfactory experience needing to set up a payment arrangement. We want to do everything we can. To get this resolved for you as quickly as possible, a member of our team will be in touch soon. Thank you.

Best Regards,
Lily, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
Very bad customer service.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

The service here is very very bad. The service representatives all seem to have comprehension issues and so its so frustrating to call in to resolve any issue or even ask a simple question. I dread it. I dread it so much I will be changing service providers. Rates are not super great. Just average.

CmgDeHerrera from Garland, TX on August 20th, 2021
Hi Mr. Herrera, thank you for your feedback and for alerting us to the areas that have caused you frustration. Our apologies and we want to assure you we are currently reviewing your account in order to resolve your concern. We have tried to contact you without success. Please give us a call back at 1-866-587-8674. We hope to speak to you soon.

Thank you,
Alicia, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
Bait and switch
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

I e only had them for a five months but my first bill was good then the next was double and the next triple and it just keeps getting higher, I was shown bills and I signed up for .08 kw and told that a family of two never used more than 1000 kw a month but being charged as if it's a family of 10, good thing we're military and will be leaving soon.

Pissed Off from Killeen, TX on August 7th, 2021
Hello, Thanks for bringing this to our attention. We would like to help clarify this for you. It's important, that our customers understand their energy bills, please do not hesitate to contact us at 1-866-587-8674.

Many Thanks,
Lily, Social Media Advisor


— Just Energy
Overall Rating
Door hit me on my way out.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

I had Just Energy for several years. They emailed my monthly total due, and paying was no trouble. When my contract ended, they made me feel my business was unwanted. They called me so many times! Daily, and sometimes multiple times a day, to remind me that my rates were going up, and that my contract was ending. Someone from California said that my rate was good, but of course, all my Texan friends laughed. I am now looking for a new company, one that hires Americans and that appreciates my business.

Holly from Sterling City, TX on June 1st, 2021
Hello Holly, we would like to apologize that you have not received the level of service that we strive to deliver. We appreciate your review and that you have alerted us to the areas that have caused you inconvenience and have logged your feedback in our system. Please allow us to resolve this matter to your satisfaction, email us at CsSouth@justenergy.com.

Many Thanks,
Lily, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
Customer service
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Your staff harasses customers. Some of them is unprofessional. The payment plan is trash. Been with Just Energy for years. They have made horrible changes. As soon as my contract is up I am gone.

Coco from Houston, TX on May 6th, 2021
Hello. Thank you for bringing this to our attention and leaving this review. We want to do everything we can to get this situation resolved for you as quickly as possible. To prioritize your request, please contact us at (866) 587-8674. so that we can look into this for you.

Thank you, Alexandria, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
Long time customer
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

I've been with Just Energy for a while now, never had an issue... then one day their energy perks program is gone and all those points I earned, gone! WTF

Jai from Weslaco, TX on March 31st, 2021
Hi Jai. Thank you for taking the time to leave this review and for allowing us to have this issue resolved for you. We apologize for any frustration caused. Please feel free to contact us if you have any further questions or concerns. Thank you for being a valued Just Energy customer.


Sincerely,
Lily, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
Horrible Customer "NO" Service
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Okay, well, you JUST LOST A CUSTOMER. Thanks for showing your TRUE colors in this time when you could have been much more supportive.



Apparently, your last communication that said, "We are working with your utility company to get actual usage for these days, which means the actual usage would be zero during the times your power was out. If applicable, you will see adjustments in the coming days," was just trying to placate a customer. And even though you claim that the price per kwh did not increase with the exorbitant rates of ERCOT, you figured out a way to make up that money. Very creative.

I STILL DID NOT HAVE ELECTRICITY for 3 days in which YOU claim I used about 277 kWh of electricity. So GOOD JOB.

You know, I wasn't asking for the whole bill to be reassessed and CORRECTED. Just the days that I KNOW I had no electricity usage. Shame on you. I understand everything you said about increased usage during colder weather. That all makes sense. What makes NO SENSE is that you can't even admit the estimation, or worse, the falsification of the energy usage during the days when there was no power. How ludicrous!
I realize YOU hold all the leverage: if I don't pay the falsified bill, you will suspend my service and report it to the credit bureaus.
But I can do some things.
I will be very aggressive in letting everyone I know that this company falsifies meter readings and is REALLY NOT THAT INTERESTED in customer service.
I will contact Sam's Club home office to let them know my dissatisfaction with this company that they supported. Hopefully, they will see you for what you are.
I will also post reviews EVERYWHERE possible to alert others about your refusal to even admit that you do what you do.

I Was Fooled from Plano, TX on March 12th, 2021
Hi, thank you very much for bringing this to our attention. We are sorry to hear you have concerns regarding the usage being provided on your bill and would like to have the opportunity to correct any issues. To access your account and allow us to look into a resolution please call us at 1-866-587-8674. We would love to resolve this matter for you as soon as possible.

Regards,
Alicia, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
The most miserable power in Yoshi
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Ive been working for 30 years as a dental technician I make decent money I lost my job so I was struggle with one electricity Bill with just Energy I called customer service to tell them if there is any plan to help people struggle because I applied for organization and they promised they would help me she said if you pass the due date from your bill payment we can I shut down the power thats mean me and my daughter 10 years old we can sit without power and this weather in Dallas I thought that Ive never hurt for 20 years theres no option or waiting time to pay your bills so I realized this company all what they want the money even if they put you and your family in danger or to die with the Very hot weather

Sam from Richardson, TX on May 9th, 2022
Hello Sam, thank you for your feedback, and we sincerely apologize. We can help with your billing concern. Rest assured that we will do everything we can to help resolve this situation for you as quickly as possible. Please, give us a call at your convince at 1-866 587 8674.


Best Regards,
Yahaira, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
BAD ELECTRIC COMPANY!!
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Purchased a home on March 4, 2022, went with Just Energy, as the previous homeowner had them. On March 7, and April 18th, electric was cut off. Just Energy does NOT DEACTIVATE the last homeowners that were in this house. They keep calling and turning our electric off!!! Each time this happens we lose work time, staying home, taking approximately 6 hours with them to get them to turn it back on!!! Then they don't take the blame for this happening, stating it isn't their fault! WHAT!!! No protection to your customers??!! This is an incurring issue, we would like to leave this company without early deactivation fees so we can be protected with an electric company that will use pass-codes, etc...to authenticate who we are on protecting our account.

Joseph from Cypress, TX on April 19th, 2022
Hi Joseph, our apologies for this situation. We thank you for answering the call and allowing us the opportunity to resolve this. We appreciate your feedback. We are working to get a satisfactory resolution for you as quickly as possible.

Many Thanks,
Lily, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
FRAUD
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Been with this company over six months work all day live in one bedroom apartment each month bill more than 200 a month no emails sent showing usage just lies and deceptions please do not use this company will be reporting to the BBB FOR FRAUDULENT activity when call wait time over 20 minutes no one to speak proper English to have two way conversation worst experience ever HIGHLY DO NOT RECOMMEND FOR ANY BUSINESS

Antriel from Houston, TX on March 14th, 2022
Hi Antriel. We can help with your billing concern. Rest assured that we will do everything we can to help resolve this situation for you as quickly as possible. One of our agents has now contacted you.

Regards,
Yahaira, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
Very Rude Customer Service Phone rep
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

The rep I had on the phone kept hanging up on me after I asked about rates. Every time I called back and asked him the same thing he would keep hanging up. Very unproffessional. Train your reps better.

Chris from Grand Prairie, TX on February 1st, 2022
Hi Chris, we apologize for any frustration caused. Please rest assured that we will do everything we can to assist as quickly as possible. An agent will be contacting you soon.


Thank you,
Lily, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
My bill wasn't cheaper
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

I was told I was over paying with TXU with a 200 dollar bill, but just energy sent me a 245 dollar bill. I'll be going back to txu. I shouldn't have switched. This is why I don't stop and listen to sells pitch while shopping in sams

Morgan from Spring, TX on January 31st, 2022

Hi Morgan. We can help with your billing concern. Rest assured that we will do everything we can to help resolve this situation for you as quickly as possible. Please give us a call at your convince at 1-866 587 8674.


Best Regards,
Lily, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
Horrible company
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Just energy has been an absolute nightmare to use! The customer service is beyond a joke and unhelpful. I have yet to be able to make a payment in any way beyond calling customer service and being charged more money to pay my bill through them because I can't pay any other way. The customer service don't listen to your issues. They don't try to trouble shoot.


The prices of the service are insane! What you think you'll pay vs what you actually end up paying are going to be very two different amounts.

PS from Richardson, TX on January 29th, 2022
Hi PS. We are sorry to hear you had an unsatisfactory experience with the billing concern. Rest assured that we take these complaints very seriously and will do everything we can to help resolve this situation for you as quickly as possible. Please, give us a call at your convince at 1-866 587 8674.


Best Regards,
Lily, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
Worse customer service
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Called asked numerous times what my rate for kWh was and they fail multiple times to provide small piece of information

Andrew from Richmond, TX on January 25th, 2022
Hi Andrew. We are sorry to hear you had an unsatisfactory experience with the billing concern. Rest assured that we take these complaints very seriously and will do everything we can to help resolve this situation for you as quickly as possible. One of our agents will be contacting you soon.

Regards,
Yahaira, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
The worst electrical company
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

This was one of the worst experiences of my life! Just Energy customer service and managers will never help you or answer the phones. You will wait on average 2-3 hours before you get anything resolved. I can't believe I got swindled into going with this company. Save your sanity and your time and don't bother working with them. TXU is so much better!

Matt from Plano, TX on January 25th, 2022
Hello. Thank you for contacting Just Energy. Rest assured that we will do everything we can to help resolve this situation for you as quickly as possible. One of our agents will be contacting you soon.

Regards,
Yahaira, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
Failed cancelation
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Wife called to cancel service to residence due to selling home. Just energy failed to cancel service on date requested. I have requested to hear or a copy of the phone conversation that they are basing their decision on. They will not provide it. Make sure to put your request in writing or they will bill you for service not received.

No Accountability from Lufkin, TX on January 21st, 2022
Hello. Thank you for contacting Just Energy. Rest assured that we will do everything we can to help resolve this situation for you as quickly as possible. One of our agents will be contacting you soon.<br /><br />Regards,<br />Lily, Social Media Advisor
— Just Energy
Overall Rating
Pour service
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Order service and paid my deposit. Told me it would be turned on on the 4th of January. On the 19th my son said light was off. I called and they said they needed more documentation from. Never received a call nor email. Lost everything in fridge. Not happy at all.

Wayne from Jacksonville, TX on January 19th, 2022
Hi Wayne. We are sorry to hear you had an unsatisfactory experience with our enrollment process. Rest assured that we take these complaints very seriously and will do everything we can to help resolve this situation for you as quickly as possible. Contact us at 1-866- 587- 8674 to start an investigation.

Regards,
Lily, Social Media Advisor
— Just Energy

Compare Just Energy to Similarly Reviewed Electricity Companies

Company
Plan Name
Price
AVG
BILL
Type
Reliant Basic Power 24 plan
23.1¢
$9.95 monthly recurring charge
Fixed Rate Non-Renewable
Check Availability
Reliant Conservation 24 plan
23.9¢
$5.00 monthly recurring charge
Tiered Rate Non-Renewable
Check Availability
Conservation 12 plan
24.5¢
$5.00 monthly recurring charge
Tiered Rate Non-Renewable
Check Availability
Reliant Basic Power 12 plan
24.7¢
$9.95 monthly recurring charge
Fixed Rate Non-Renewable
Check Availability
Base Saver III - 12
16.9¢
$0.00 monthly recurring charge
Bill Credit Non-Renewable
Check Availability
Just Energy Web - 24
17.5¢
$0.00 monthly recurring charge
Bundled Rate Non-Renewable
Check Availability
Just400 Advantage - 24
17.9¢
$0.00 monthly recurring charge
Fixed Rate Non-Renewable
Check Availability
Just Energy Web - 12
19.5¢
$0.00 monthly recurring charge
Bundled Rate Non-Renewable
Check Availability
Gexa Energy Saver 36
17.9¢
$0.00 monthly recurring charge
Fixed Rate Renewable
Check Availability
Gexa Saver Deluxe 24
12.9¢
$0.00 monthly recurring charge
Bill Credit Renewable
Check Availability
Gexa Eco Saver Plus 12
14.1¢
$0.00 monthly recurring charge
Bill Credit Renewable
Check Availability
Gexa Saver Deluxe 12
14.4¢
$0.00 monthly recurring charge
Bill Credit Renewable
Check Availability
Gexa Saver 12
14.6¢
$0.00 monthly recurring charge
Bill Credit Renewable
Check Availability
Gexa Saver Advantage 12
16.4¢
$0.00 monthly recurring charge
Bill Credit Renewable
Check Availability
Gexa Saver Value 12
17.1¢
$0.00 monthly recurring charge
Bill Credit Renewable
Check Availability
Gexa Energy Saver 24
19.1¢
$0.00 monthly recurring charge
Fixed Rate Renewable
Check Availability
Gexa Saver Premium 12
20.1¢
$0.00 monthly recurring charge
Bill Credit Renewable
Check Availability
Gexa Superb Saver 24
22.4¢
$35.00 monthly recurring charge
Flat Rate Renewable
Check Availability
Gexa Superb Saver 12
23.0¢
$35.00 monthly recurring charge
Flat Rate Renewable
Check Availability